Relacja z seminaryjnej majówki

W dniach 30 kwietnia – 3 maja 2016 roku, alumni I-IV roku wraz z formatorami Wyższego Seminarium Duchownego Stowarzyszenia Apostolstwa Katolickiego, byli na wyjeździe majowym. Miejscem odpoczynku było Kościelisko k. Zakopanego.

Wyjazd rozpoczęliśmy po sobotnim obiedzie 30 kwietnia, a miejscem docelowym było Kościelisko w okolicach Zakopanego. Ołtarzewską grupą dotarliśmy na miejsce wieczorem. Po przyjeździe zostaliśmy powitani przez Siostry Uczennice Krzyża, u których nocowaliśmy. Siostry zaprosiły nas na kolację, aby wzmocnić się po długiej podróży.

1 maja rozpoczęliśmy dzień od wspólnej modlitwy Liturgią Godzin – Jutrznią. Natomiast po śniadaniu udaliśmy się do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Sanktuarium to jest prowadzone przez naszych współbraci – pallotynów. Tam uczestniczyliśmy w Eucharystii, którą sprawował ks. Grzegorz Suchodolski SAC – zastępca przełożonego miejscowej wspólnoty pallotyńskiej. Księża formatorzy koncelebrowali Mszę Świętą, natomiast my, alumni, zapewnialiśmy asystę liturgiczną. Śpiew podczas niedzielnej Ofiary prowadzili alumni Wyższego Seminarium Duchownego Diecezji Legnickiej. Dalej ks. Marian Mucha SAC – kustosz sanktuarium i rektor wspólnoty, zaprosił nas na niedzielny obiad. Była to także okazja do złożenia ks. Kustoszowi życzeń imieninowych. Popołudniem wybraliśmy się na Wiktorówki, gdzie mogliśmy podziwiać górskie widoki. Odwiedziliśmy także klasztor oo. Dominikanów pw. św. Jana Pawła II. W tym miejscu wspólnie odprawiliśmy nabożeństwo majowe. A zakończeniem wspólnego dnia było grillowanie u jednej z rodzin w Murzasichle.

Kolejny dzień wyjazdu, 2 maja, mogliśmy zorganizować sobie we własnym zakresie, poza dwoma punktami. Pierwszym była wspólnotowa Eucharystia w kaplicy domu sióstr o godzinie 7.30. Przewodniczył jej ks. Waldemar Pawlik SAC – rektor pallotyńskiego seminarium. Słowo wygłosił jeden z ojców duchownych tego seminarium – ks. Krzysztof Gajos SAC. Natomiast na zakończenie tego dnia spotkaliśmy się w kaplicy na Krzeptówkach na Apelu Jasnogórskim o godzinie 21.

Uroczystość Najświętszej Maryi Panny, głównej Patronki Polski, czyli 3 maja, był to ostatni dzień majowego wyjazdu. Po Eucharystii o godzinie 7.30, której przewodniczył i wygłosił refleksję ks. Rektor, i śniadaniu, wyruszyliśmy w drogę powrotną. Przed południem przyjechaliśmy do Łagiewnik, gdzie modliliśmy się za wstawiennictwem św. Faustyny o potrzebne łaski. Do seminarium wróciliśmy pełni wrażeń i umocnieni duchowo wieczorem.

Podczas wyjazdu byli obecni także: ks. Artur Stępień SAC – prefekt alumnów WSD SAC, oraz ks. Bogusław Bogdan SAC – drugi ojciec duchowny w pallotyńskim seminarium.

Każdego roku alumni Wyższego Seminarium Duchownego Stowarzyszenia Apostolstwa Katolickiego w Ołtarzewie wyjeżdżają na tzw. weekend majowy. Po raz kolejny był on zorganizowany wspólnie dla kursów I-IV. Opiekę sprawują wtedy księża odpowiedzialni za formację przyszłych pallotyńskich księży. W 2015 roku pallotyńscy seminarzyści odwiedzili m.in. klasztor oo. Cystersów w Wąchocku oraz pallotyńską wspólnotę na Karczówce w Kielcach.